Edycja limitowana będzie dodatkowo zawierać pierwsze DLC o nazwie „Back to Karkand”.
Dodatek taki stanowi niewątpliwie wyjątkową gradkę dla fana BF2.
Dodatek będzie zawierał4 słynne mapy z BF2. Jednak na mapach tych będzie uwzględniony i zastosowany system fizyki i destrukcji zastosowany w BF3.
Kolejnym smaczkiem jest sprawa sprzętu, broni, pojazdów. Wszystkie te elementy znane z BF2 znajdą się na mapach w dodatku w BF3! Dodatkowo kilka nowych osiągnięć do zdobycia.
Warto zastanowić się nad kupnem tej edycji, ja bardzo polecam, gdyż posiadacze wersji limitowanej dodatek ten otrzymają ten dodatek już w dniu premiery BF3. Gracze którzy kupią „normalną” wersję dodatek ten będą mogły pobrać dopiero około po miesiącu od premiery BF3.
Jednak edycja limitowana będzie droższa o właśnie ten dodatek, więc nie ma nic za free!
Pierwsze polskie sklepy internetowe wprowadzają Limitowaną edycję Battlefield 3 do przedsprzedaży.
W jednym ze sklepów internetowych gra dostępna jest na wszystkie platformy, ceny przedstawiają się następująco:
PC – 129,90 zł
Xbox 360 – 199,90 zł
PS3 – 199,90 zł
Do internetu wyciekł marcowy numer Game Informer. Znajdziemy w nim bardzo ciekawy oraz treściwy artykuł odnośnie BF3.
Oto co ciekawego można dowiedzieć się z niniejszego artykułu:
Dodano nowy system destrukcji od Dice. Podczas prezentacji dema przedstawiono trzęsienie ziemi które zniszczyło kompletnie budynki oraz ulice. Zaprezentowano również "falę uderzeniową" mam na myśli to, że po uderzeniu przez pocisk w budynek pękają szyby w danym obiekcie jak również widzimy wspomnianą falę uderzeniową która wybija szyby w sąsiadujących zarówno pomieszczeniach jak i budynkach.
Zobaczymy również nowatorski system oświetlenia.
W silniku Frostbite 2 zawarto zaawansowane technologie, m.in. deferred lightning, real-time radiosity oraz system dynamicznych cieni. System ten pozwala na zastosowanie nowatorskiego oświetlenia, jako przykład można podać to, że w BF3 nawet jedna ulica ma mieć więcej źródeł światła niż cała mapa z BC2.
Lepszy dźwięk, animacja oraz SI.
W grze będą 2 zupełnie oddzielne systemy animacji postaci. Osobno dla singla i dla multiplayer. W single player została poprawiona Sztuczna Inteligencja (SI) przeciwników.
Sprawa udźwiękowienia gry zasługuje na oklaski. Twórcy wybrali się na poligon do Szwecji, zabrali mikrofony i nagrywali. Dźwięki strzałów, pojazdów itp. nagrywane były z kilku odległości tak aby jak najlepiej odwzorować je w grze w stosunku do oryginału. Ma zostać poprawiony dźwięk w kwestiach związanych z rozgrywką Multiplayer, np. przebiegający obok przeciwnik ma być wyraźnie słyszalny. Posiadając dobry sprzęt audio gracz będzie słyszał, że karabin maszynowy za chwilę się przegrzeje, będzie wydawał nieco inny dźwięk, podobnie z czołgami celującymi w ścianę czy też w inną stronę, itp.
Odznaczenia, modyfikacje żołnierza w Multiplayer.
Battlefield ma oferować szerszy wachlarz broni oraz celowników do odblokowania. Ale to nie wszystko ma pojawić się system statystyk pomagający zdobyć najwyższą rangę w grze. Może to oznaczać dodatkowe elementy do odblokowania na każdym kolejnym stopniu wojskowym.
Programiści wprowadzą możliwość edycji mundurów, jednak bez przesady. Nikt nie chciałby chyba widzieć członka drużyny w różowym uniformie. Lub wzorować się na mundurach przeciwników. Nie wiadomo jeszcze jak zaawansowana będzie możliwość edycji Swojego zawodnika, jednak jak zapewniają producenci gracze mają być „bardzo zadowoleni”.
Gameplay. Teamy, klasy, tryb hardcore, killcamy.
W BF3 nie zobaczymy znanego z BF2 trybu komendanta. Stało się to za sprawą małego zainteresowania ze strony graczy takim rozwiązaniem, gdyż podczas rozgrywki z funkcji tej korzystać mogły jedynie 2 osoby w jednym czasie. Twórcom zależy na tym, aby jak najwięcej wyposażenia było dostępne dla graczy w jednej chwili. Za przykład podany jest UAV znany z BC2 który jest dostępny dla wszystkich graczy na serwerze, gdzie nie ma komendanta.
Ma ulec poprawie system drużyn, gdyż w BC2 system ten jest bardzo słaby. Nie ma na ten temat żadnych potwierdzonych informacji, jednak zapewne podniesiony zostanie limit żołnierzy, nowy system rozkazów.
W grze dostępne będą znane z BC2 4 klasy żołnierzy. Zrezygnowano z większej ilości klas na rzecz zwiększenia ilości broni oraz gadżetów do wyboru, tak aby możliwość dostosowania ekwipunku była jak najlepsza do pełnionej funkcji.
Ma się pojawić tryb Hardcore znany z BC2, oraz killcamy, które oczywiście będzie można wyłączyć.
Tryb spectator/ theater mode.
Prace trwają, prawdopodobnie pojawi się możliwość odtwarzania dem, podglądanie rozgrywki. Szczegóły jak na razie są nieznane, jednak tryb ten sprawia sporo trudności.
PC first!
Battlefield 3 przeciwstawia się obecnemu stylowi tworzenia gier. Jest przede wszystkim tworzona na PC, dodatkowo zostanie przerobiona na konsole. Bardzo Mnie i zapewne Was ucieszy.
Wersja PC ma oferować wiele funkcji niedostępnych na konsole. Wśród nich takie sprawy jak : możliwość grana jednocześnie przez 64 osoby na 1 serwerze, korzystanie z zaawansowanej grafiki, która obsługuje anty-aliasing oraz rozmycie obrazu.
Jest i smutna wiadomość, tak bardzo oczekiwane przez fanów/graczy mody do BF3 nie powstaną. Dzieje się tak z powodu wysoce zaawansowanego silnika Frostbite 2. Stworzenie do niego odpowiedniego SDK (Software Development Kit) zabrało by szmat czasu programistom. Wydawcy chcą skupić się oraz wykorzystać ten czas na dopracowanie gry.
Aczkolwiek producenci nie zamykają tej furtki, nie ma jak na razie żadnych konkretnych informacji, pozostaje czekać, może doczekamy się jakichś delikatnych modów.
Singleplayer.
Podczas prezentacji dla dziennikarza GI zaprezentowano fragment singla. Akcja miała miejsce w miejscowości As-Sulajmanijja (IRAK) w roku 2014. Ma to byćmisja naładowana rosnącym napięciem, wulgaryzmami towarzyszy oraz odpowiednio klimatyczną muzyką. Kampania ma się rozgrywać w wielu rejonach, nie tylko na Bliskim Wschodzie.
Kilka wpisów z magazynów:
Eurogamer.
1 luty 2011.
Fred Dutton napisał:
EA wyda “bardzo ekscytujące” jeszcze nie zapowiedziane FPS jeszcze przed końcem 2011 roku zgodnie z CEO John Riccitiello.
Szef EA wydał to oświadczenie w odpowiedzi na pytanie od inwestora na temat przyszłości serii MoH.
„Naszym zamiarem jest posiadanie silnego FPS każdego roku” Wyjaśnił.
„Nie chcę zdradzać gromu naszej rozmowy, jednak jak już mówiłem, naszym długoterminowym celem jest odebranie przywództwa w FPS’ach.”
Game Informer
3 luty 2011-02-09
Matt Bertz napisał:
Seria która zrewolucjonizowała online multiplayer do gier PC powraca.
W naszym świecie wyłączności cover story, Game Informer prezentuje pierwszy numer wpisu w serii Battlefield od 2005 roku. Wielu fanów dawna zastanawia się, "co tak długo? " DICE szlifuje koncepcjię prawdziwego sequel’a od lat, ale dopiero gdy firma opracowała nowy, potężny silnik Frostbite 2, poczułem wszystkie kawałki w celu stworzenia właściwej obserwacji. Uzbrojeni w potężne uaktualnienia jak odroczonego renderingu radiosity w czasie rzeczywistym, nowy system animacji zapożyczone z wytwórni EA Sports i gwałtowny skok w zniszczalność, producent wykonawczy Patrick Bach opisał Frostbite 2 jako "najlepszy kawałek technologii na rynku, jeśli chodzi o budowanie gier.
3 lutego również pojawiła się następująca informacja:
Wiemy, że niektórzy z was z niecierpliwością czekała na Battlefield 1943 i Battlefield: Bad Company 2 na PC Onslaught. Przykro mi powiedzieć, że te dwa tytuły są teraz oficjalnie anulowane. Nasze utalentowane zespoły będę koncentrować się na realizacji największej produkcji. Jesteśmy pewni, doprowadzi to do powstania jeszcze lepszego Battlefield 3, nie tylko na PC, ale na wszystkich platformach.
Z poważaniem,
Karl Magnus Troedsson
Dyrektor Generalny, DICE
P.S.
Chciałem bardzo podziękować Tofikowski'emu za pomoc w zdobyciu i weryfikacji tych informacji.