Witam. Zauważyłem, że sporo osób chciało by dźwięki z MW2, więc postanowiłem zrobić poradnik. Co prawda, nie trzeba tu za dużo robić, ale zawsze coś
Uwaga! Poradnik ten działa też do CoD4 [i w ogóle, do wszystkich CoD'ów]! Metoda jest ta sama! No dobra, na początku
otwórzcie folder z MW2.
|Domyślna lokalizacja -
C:Program FilesSteamSteamAppscommoncall of duty modern warfare 2|
Potem, wejdźcie w folder '
main'.
Zauważycie pliki w formacie '
.iwd', i to właśnie
w nich spakowane są dźwięki.
Jak je otworzyć?
Nic prostszego. Wystarczy tylko mieć program '
WinRAR' (lub
WinZip, ale
ten pierwszy jest darmowy).
Następnie, kliknąć PPM na plik:
PPM>Otwórz za pomocą>WinRAR. Wszystkie pliki są w formacie '
.wav', czyli
domyślnym formacie dźwięku Windows'a, więc
nie trzeba tu żadnego, specjalnego programu, aby je odtworzyć.
Pliki z dźwiękami znajdują się
od iw_12.iwd aż do localized_polish_iw07.iwd A teraz małe wyjaśnienia, w związku z nazwami folderów:
sound - główny folder z dźwiękami,
ambient - są to dźwięki nadające klimat danej lokacji, np. do Afganistanu, strzały w tle, wiatr, głosy ruskich żołnierzy (chodzi o echo) itp.,
amb_elements - prawie to samo co wyżej,
amb_emitters - prawie to samo co wyżej,
amb_walla, prawie to samo co wyżej,
Explosions - zawiera pliki z odgłosami wybuchów,
doors - zawiera pliki z odglosami otwiranych drzwi,
animal - zawiera pliki z odgłosami zwierząt (np. psów),
level - zawiera dźwięki z odgłosami do danych poziomów kampanii (coś jak ambient),
items - dźwięki przedmitów (np. podnoszenie walizki),
glass - dźwięki rozbijanego szkła,
footsteps - mimo mylącej nazwy, są tu tylko dźwięki np. zsuwania się ze sniegu,
fire - odgłosy ognia,
music - muzyka do danych poziomów, mp - dźwięki z multiplayer'a (tylko typu awans, podniesienie flagi)
misc - prawie to samo co wyżej,
vehicles - odgłosy pojazdów,
user_interface - odgłosy z menu gry,
weapons - odgłosy broni,
battlechatter - zawiera kwestwie wypowiadane przez żołnierzy, typu 'Cover me, I'm reloading', lub 'Thorwing stun grenade' (są tam podfoldery typu 'ru', są to skróty np. od 'Russian') (Są tu też kwestie z kampanii, typu 'Remmeber, no russian', więc tego typu kwestii szukajcie tutaj!),
voicecovers - prawie to samo co wyżej, Uff, ale się napisałem...
Cóż, życzę wam miłego szperania w 'bibliotekach' odgłosów.
Aha, zapewne 'wyniuchacie' też folder 'images' - jest to folder z obrazkami, texturami itp. do MW2... Ale żeby otworzyć pliki zawarte w nim, potrzeba ModTolls do MW2...
Poradnik w całości napisany przez Etheross! (Czyli mnie)
ZANIM ZROBISZ TO CO JEST OPISANE PONIŻEJ, ZRÓB KOPIĘ PLIKU .IWD KTÓRY MODYFIKUJESZ,
ROBISZ TO NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ I NIE ZAPEWNIAM, ŻE ZADZIAŁA!
Aby pozbyć się irytującego nas dźwięku, należy zwyczajnie zmienić jego nazwę i po problemie, np. z
sample_sound.wav na sZample_sound.wav. Nie radzę usuwać ani podmieniać tego pliku. http://www.modern-warfare2.eu/wiadomosci-w-skrocie-2.html
pkt. 6
Być może, jest to zastosowane też do dźwięków, więc tu tkwi problem... (Podziękowania dla
a-r-o-n'a)