Wpisany przez Postman czwartek, 27 września 2012 17:08
Ponadto po raz pierwszy w multiplayerze CoD pojawi się opcja dobrania dowolnych perków, broni i dodatków dla postaci, sześć drużyn w jednej sesji i możliwość dzielenia się nagraniem z rozgrywki „na żywo" w prosty sposób.
Szef Treyarchu, Mark Lamia, zapewnia, że multiplayer jest esencją Call of Duty i chociaż na całym świecie nie brakuje graczy, którzy spędzają w nim czas, studio chce ulepszyć rozgrywkę sieciową. Choć pierwszy Black Ops oferował możliwość dostosowania postaci do własnych potrzeb, teatr, edytor emblematów, ciekawe mapy i inne opcje, twórcy chcieli wprowadzić innowacje, zachowując podstawowe zasady gry. [gram.pl]
Po raz pierwszy w historii gier konsolowych wystarczy jeden przycisk, by udostępnić nagranie ze swojej rozgrywki w internecie: wystarczy odpowiedni upload i kamera podpinana przez USB. Wcześniej tą możliwością dysponowali jedynie posiadacze mocnych pecetów. Dodatkowo zostanie udostępniony tryb komentatora, pozwalający na całkowite kontrolowanie kamery, przełączanie się na widok z perspektywy dowolnego gracza, tablicę wyników oraz mapę pozwalającą śledzić wszystkie wydarzenia w grze. Specjalnie zaprojektowany w tym celu HUD został stworzony z myślą o turniejach.
W Black Ops II gracz będzie mógł stworzyć klasę, wybierając dowolne perki i ulepszenia broni, np. z karabinem, bez broni podręcznej i z dodatkowymi claymorami; z dwoma karabinami ale bez granatów, albo tylko z tomahawkiem i z sześcioma perkami. Projektant multiplayera, David Vonderhaar, nazywa ten system „Pick Ten", co oznacza, że dosłownie można wybrać 10 elementów spośród broni, dodatków, granatów i atutów. Można również zachować punkt i wydać go na coś specjalnego, co „złamie zasady" normalnego tworzenia klasy i umożliwi np. użycie dwóch perków w pierwszym slocie, wykorzystanie trzech dodatków albo podwojenie slotów na zabójcze granaty.
Według Vonderhaara CoD stał się sportem, a sport powinien być uczciwy. Właśnie dlatego Treyarch chce zapewnić odpowiedni balans rozgrywki. Ekipa znacznie uprościła system perków – mają one dotyczyć tylko postaci gracza. Ponadto, jeśli okaże się, że któryś z nich okaże się zbyt mocny w porównaniu z innymi, zostanie on osłabiony (nie usunięty), ponieważ w grze nie może znaleźć się nic, bez czego nie sposób sobie poradzić. Każdy nowy poziom pozwoli na wybór jednego perka, dodatku, serii lub gadżetu, a zdobycie rangi odblokuje nowy ekwipunek. Jeśli gracz zechce odblokować wszystko, nie wystarczy osiągnięcie 55 poziomu; będzie musiał zacząć zdobywać poziomy prestiżu.
Twórcy postanowili również naprawić problem z trybami rozgrywki. Tym razem nie będą nagradzani ci, którzy zdobędą najdłuższą serię zabójstw, lecz ci, którzy zdobędą najwięcej punktów, czyli osoby realizujące cele misji. Co prawda gracz będzie otrzymywał punkty za każdą akcję, ale ich ilość będzie zależała od trybu gry: w Capture the Flag za zabicie przeciwnika dostanie 100 punktów, za zdobycie flagi 150, a za zabicie gracza, który ją niesie – 200. Po zdobyciu kilkuset punktów będzie mógł użyć UAV, a powyżej tysiąca – wypuścić psy.
« poprzednia | następna » |
---|