ModernWar.pl - serwis maniaków Call Of Duty

Modern Warfare 2
Call Of Duty 4
Black Ops
You are here: Start » Call Of Duty » Call Of Duty to nie Guitar Hero. Wyciek notki z Activision

Call Of Duty to nie Guitar Hero. Wyciek notki z Activision

activision-blizzZ Activision wyciekła wewnętrzna notatka, w której dyrektor Eric Hirshberg porównuje niedawno zakończoną serię Guitar Hero do Call Of Duty, które będzie oczywiście kontynuowane i rozwijane wraz z kolejnymi dodatkami.

Notka jest odpowiedzią na pytanie: "Czy dzisiejsze Call Of Duty jest tym, czym Guitar Hero było kilka lat temu?". Na to pytanie odpowiada Hirshberg, który widzi podobieństwa w obu seriach, jednak od razu zwraca uwagę na fakt, że Guitar Hero zdobyło nagle popularność, ponieważ było nowym gatunkiem na rynku, podczas gdy Call Of Duty stopniowo zdobywało fanów przez 7 lat obecności w świecie gier. 

Hirshberg podaje również przepis jak utrzymać Call Of Duty na topie. Jeśli tylko deweloperzy pójdą za tymi radami, to seria nie powinna zboczyć z wytyczonej ścieżki i kolejna produkcja znów będzie hitem.

Hirshberg zauważa, że ogromna społeczność graczy multi jest kluczowa dla sukcesu Call Of duty. "Call Of Duty istnieje w gatunku strzelanek, który okazał się niezwykle mocny i popularny na przestrzeni lat. Dodatkowo Call Of Duty stworzyło ogromną i trwałą społeczność graczy online, co oznacza, że prawdopodobnie jest to najbardziej wciągająca gra wszech czasów".

W swoim oświadczeniu Hirshberg nie myli się. Pierwsze Modern Warfare całkowicie zmieniło postrzeganie gier online przez graczy. Wydane w 2007 roku COD4 przedstawiło poteżnie rozbudowany system multiplayer ze statystykami i zdobywaniem doświadczenia, co pozwalało na ulepszanie wyposażenia i przykuwało do monitorów na wiele godzin.  W skrócie Activision zastosowało wabik, który powodował, że gracze ciągle powracali do gry, a nawet gdy ukończyli wszelkie możliwe wyzwania, to świetne rozwiązania i tak same przyciągały graczy.

"Jeśli spojrzeć wstecz i beznamiętnie podsumować statystyki - sprzedaży, zaangażowania graczy, godzin rozgrywek, stanu DLC - można być całkowicie pewnym, że potencjał serii nigdy nie miał się lepiej" - pisze Hirshberg.

"W celu wykorzystania tego potencjału musimy się skupić:

- na tworzeniu gier, które cięgle będą podnosić jakość
- być zawsze na czele pod względem innowacyjności
- na otaczaniu produkcji różnymi usługami i tworzeniem społeczności online, tak by nasi fani nie chcieli nas opuszczać
Serie gier, które są tak wytrzymałe to rzadkość. Jednak Call Of Duty zdaje się być jedną z takich serii. To zależy od nas".
Podsumowanie jest proste - Call Of Duty nie zniknie z rynku. Oczywiście zakładamy, że przejdzie zmiany na przestrzeni miesięcy i lat, jednak raczej nie będą to zmiany w podstawowych założeniach rozgrywki, a raczej w formie w jakiej produkt dotrze do gracza.

Tylko ZALOGOWANE osoby mogą dodawać komentarze.

  • Patch dla Crysis 2...
  • Nowy Hitman z podtytułem...
  • Nowe screen'y z Max...
  • Książę na nowym, jeszcze...

Na forum

Więcej postów »

Sponsorzy

Komentarze newsów