Kilka dni temu w sieci pojawiły się informacjie o nowej, znacznie wyższej cenie nadchodzącej gry "Call of Duty: Modern Warfare 2". Activision zarekomendował sklepom, aby sprzedawały tytuł w cenie o 5 funtów wyższej niż zazwyczaj, czyli po 54.99 funta. Wydawca wyjaśnił, że chodzi po prostu o kurs wymiany brytyjskiego Funta w stosunku do Euro. Mówiąc krótko, Funt słabnie, więc należy podwyższyć cenę, aby to zrekompensować. Czytaj dalej...
Co innego sądzi jednak pracujący dla Wedbush Morgan Securities analityk Michael Pachter, zdaniem którego wysoka cena nie ma nic wspólnego z kursem funta brytyjskiego w stosunku do Euro, lecz jest po prostu testem Activision mającym na celu sprawdzenie ile konsumenci są skłonni zapłacić za grę. Wydawca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że to głośny tytuł i postanowił zwyczajnie to wykorzystać. Pachter twierdzi, że w momencie debiutu "Call of Duty: Modern Warfare", funt był wart jeszcze mniej w stosunku do Euro, a nikt nie próbował podwyższać ceny.
Jak już wspominaliśmy, tworzy to niebezpieczną sytuację, ponieważ jeśli konsumenci zapłacą tyle za grę, może się okazać, że kolejne również pojawią się w wyższej cenie.
« poprzednia | następna » |
---|